varför?

någon, utan att skriva vem det var har komenterat mitt inlägg om när jag fick ett anfall på konsum;
"Varför ringa ambulans varenda gång man får ett anfall..? Onödigt."

fast det inte är allvarligt, så SKA man göra det,
hjärtat tar en smäll varje gång sånt händer,
man kan hamna i koma, få en jävla smäll så man måste sy,
hände mig för ett par årsedan, jag ramlade baklänges och slog upp bakhuvudet,
fick åka akut först till falun, där såg dom att jag hade fått en hjärnblödning,
så fick åka akut till uppsala, sys och ligga nersvd, med sladdar överallt, över 16 timmar.
för bara ett par månader sen, så slog jag mig i huvudet igen, rejält,
rann blod över hela min rygg, men som tur var hade det inte gått hål,
om det inte är "jätteallvarligt/allvarligt", så ska man in endå,
för kolla hjärtat osv.

nästa gång någon skriver, så skriv vem det är för i helvete,
var inte så jävla töntiga och fega, att ni inte gör det,
då kan ni lika gärna låta bli.

Kommentarer
Postat av: Me.

Jag har jobbat med epileptiker och i alla de fallen hanterade vi anfallen genom att vänta ut dem och ge personerna vatten efteråt. Hårda fall och skador är självklart en sak, precis som ex. vilken halkolycka som helst. Men om alla 60 000 personer som lider av epilepsi i Sverige skulle ringa ambulans vid varje litet anfall så skulle vi höra sirener konstant. Men om du fått några special-instruktioner, så ok. Det hör dock inte till vanligheterna.

2011-04-24 @ 19:59:03
Postat av: Anonym

2011-04-26 @ 14:28:03
Postat av: Syster

Dom som inte har något vettigt att skriva- skriv inget! Hatar alla otrevilga sk "människor" så otroligt mycket. Är det inte allvarligt skulle en ambulans aldrig komma!

2011-04-26 @ 14:29:18
URL: http://jennyfilipsson.blogg.se/
Postat av: Mm.

Ja, att inte alltid stryka medhårs, nicka instämmande och hålla med om allt är ju förfärligt otrevligt. Alternativa åsikter ska man skämmas för att ha- tänk vad perfekt världen hade varit utan dem.

2011-04-27 @ 19:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0