23:22

har fått fler märken, och så har benen börjat svullna igen.
vaderna är lika feta som låren;





när jag ringde till  vårdcentralen, så hade dom inte tid att prata.
dom sa att dom skulle ringa vid tolv (första gången jag rang vad vid nio.),
klockan tre ringde dom, svaret jag fick var att gå ut och gå.
jag försökte förklara att det har blivit såhär förr, hon bara "hhumade" och lyssnade inte.

då kom jag att tänka på ett av avsnitten från skärgårdsdoktorn, när det handlar om att en tjej
fått borelia, men den "gamla doktorn" ger henne bara vitaminer, och säger att "ungdomar,
nu för tiden sitter alldelles för mkt framför datorn, och är aldrig ute och rör på sig."

det känns så nu, att ingen lyssnar, tanten i luren lyssnade inte alls,
även fast jag sa att det hänt förut.

ska jag gå runt och se ut som en svullen gris igen?
magen är stor som en jordglob, och jag ser ut som ett helvete,
mina händer liknar uppsvullna diskhanskar

Kommentarer
Postat av: Syster

Var det kvarnsveden som du ringde till? dom kan ju ingenting där. prova jukvårdsupplysningen elelr spela dum och ring till blge sjukhus.

2011-09-01 @ 06:58:04
URL: http://jennyfilipsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0