fann en liten vilsen sötnos.

Jag skulle in till stan och fixa en del grejer,
sen hämta min cykel.

sen när jag kom upp från mitt rum så såg jag en liten tanig hund,
springa fram och tillbaka, mellan grann-husen. det var ingen som jag kände igen.
jag sa det till mamma, och vi kom fram till att den antagligen rymt,
eller blivit utkastad, eller råkat springa från någon som semestrar här.

jag gick ut och försökte locka på den, med både hundgodis och ost,
jag såg att det var en tik, så försökte locka med alla slags namn,
tyckte det var konstigt att ingen annan gjorde något,
massa grannar var ute, men brydde sig inte ett skit.

jag gick runt i området och försökte hitta henne,
tillslut så såg jag henne igen,
man såg att hon var jätte rädd, hon kunde sitt och ligg,
så när jag sa det och sen gav henne mer godis, så försökte jag få tag i henne,
men hon var verkligen rädd. det slutade med att jag la mig ner på en gräsplätt,
med hundgodis och ost i hande, och gnällde, hon vågade tillslut nära så jag fick tag i henne.

jag tog henne i famnen och gick hem med henne.
jag märkte ju att hon var värsta törstig, så vi gav henne vatten,
som hon svepte direkt, mamma gick och hämtade kulor, som vi har kvar från alva,
hon slukade två skålar direkt. sen gick hon runt och luktade vid bröden mamma bakat,
jag delade ett, hon åt det direkt, det slutade med att hon åt tre bröd.

jag såg direkt framför mig, att det varit någon/några, som inte brytt sig om henne,
slagit henne, inte gett henne mat, och sen slängt ut henne,
eller att hon rymt, för så fort vi närmade oss henne så såg man hur rädd hon blev.
stackars lilla sötnos.

mamma ringde polisen, och vi åkte dit med henne, när hon fått mer vatten och mat,
hon fick sitta i mitt knä hela tiden (värsta mysigt!)
när vi var på polisstationen, så sa dom att hon skulle få stanna där typ två veckor,
om ingen hört av sig, så skulle hon få flytta till hundpansionatet;Vargliden,
och om ingen hört av sig då, så skulle dom försöka hitta någon/några som kan ta hand om henne.
Jag är redan förälskad i henne. men hoppas hon får komma till sin familj, och att det inte är djurplågare,
isåfal går jag och slår ner dom.

vi visste ju inte vad hon hette, men jag har döpt henne till twiggy.


hon gillade mammas bröd




så fin!!!!!!!!


jag är fet som vanligt, men se på lill-tjejen


Kommentarer
Postat av: Syster

Tur det finns en sån djurvän som du!

2011-08-14 @ 17:44:46
URL: http://jennyfilipsson.blogg.se/
Postat av: AnnCharlotte Svärd

HEj



Hur gick det med den söta hunden? Hittades ägaren?

[email protected]. Hör av dig på min mail och berätta ;)

2011-08-16 @ 11:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0