städat, bakat osv.

vaknade halv fem. gick upp och torkade golvet, och mina sko hyllor,
städade igenom hela mitt rum, sen vid kvart över sex hörde jag att mamma var uppe,
och jag som hade tänkt styra frukost till henne, (jag hade gjort iordning en deg-igår,
lät den stå över natten, ju längre den jäser, ju goare blir bröden).

trodde mamma skulle bakat ut den, men det hade hon inte, så jag ställde mig att baka ut bröd,
vid sju tiden på morgonen. hon fick nybakat bröd iaf. kände mig lite snäll iaf, som gjort det åt henne.

det som är dumt med nybakt, gott, halvvarmt-bröd är att man äter upp det, typ på en gång,
men det smakar ju way mutch better än köpt.

tror jag ska ta en power nap nu. känns som jag skulle behöva det.

Kommentarer
Postat av: Syster

Vad snällt :)

2012-02-08 @ 13:35:41
URL: http://jennyfilipsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0