städning, fika osv.

idag har jag städat HELA huset. dammsugit, dammat, torkat  golv, tvättat och diskat och lagat massa trasiga kläder, och städat bland alla mina kläder i garderob och lådor. då kände jag mig duktig. sen åkte jag ner på stan och tog en lång mysig fika med amanda och mirja, mycket trevligt<3

jag vet inte vad jag ska hitta på imorgon, just nu känner jag bara att sitta hemma, kolla på grevinnan och betjänten, "ring klocka ring" och skåla med mej själv på tolvslaget. eller så vill jag ut och kalasa och klä upp mig i fin klänning, snyggaste skorna och snygg kuvertväska. jag har inte bestämt än. det är ingen som övertalat mig om att jag ska med på nått. jag skulle vilja få samtal som förra nyårsafton "hanna kom hit, vi saknar dig, du måste komma hit!" sånt blir man glad av.
skulle inte förvåna mig att jag bestämmer med någon och sen i sista sekund när jag står där klar i snygg klänning och snyggt hår, så ringer dom/den, eller smsar att det inte går. sånt är jag trött på att få höra. har hänt allt för många ggr.
jaja, vi får väl se hur det blir.

igår tränade jag för första gången på hundra år. eller ja, träna och träna, 800 situps är kanske inte direkt träning, men drygt är det, och man känner sig nöjd efteråt. förut gjorde jag alltid 600 situps om dagen och ibland 30 minuters joggingrunda och 20 minuters dans. jag saknar gymnastiken, får se om jag tar mig ett träningspass här hemma, men 800 situps blir det iaf.

mamma håller på att göra egen sushi, kanske ska upp och hjälpa henne, men jag vill inte ha nått. jaja.
över och ut. // HH.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0