rysk läkare.

Igår var jag på sjukhuset och skulle kollla upp min mage (för tredje gången)
Jag får sitta och vänta i ett tråkigt, vitt rum, sen så kommer det in en snygg kvinnlig läkare. Hennes ögon var grymt vackra, sen när vi hälsat så vet jag inte vad jag ska säga, jag känner att jag blir röd i ansiktet och kollar bort. Jag tyckte verkligen hon var snygg! Hon kommer från ryssland, hon bryter så där snyggt på ryska, hennes förnamn var, tror jag Ekatarina, jag vet inte hur det stavades riktigt, men snyggt var det iaf. Jag vet inte varför jag blev som jag blev när jag träffade henne, men på något sätt så har jag stor respekt för läkare som kommer utomlands, dom känns mer riktiga, dom verkar så himla mycket smartatre än svenska.

Hon sa an massa smarta och bra grejer åt mig, och sen när jag berättade om mitt hjärta, så sa hon helt lungt en massa lugnande saker, och jag blev samtidigt irriterad på alla amatördoktorer och psykologer som jag varit hos, och dom har sagt massa skit åt mig och om mitt hjärta.

Sen så hjälpte hon mig med kontakt för matproblemen (hon trodde att magproblemen berodde på det, jag hade ioförsig trott det från första början, men ingen läkare hade frågat om det, hon var den första) Sen så fick jag ta sjukt mycket prover, dom tankade nog ur mej halva blodomloppet.

Alltså, jag kan verkligen inte släppa alla otroligt smarta och bra grejer hon sa till mig, tack Ekatarina, du är den första läkare någonsin jag har känt förtroende och respekt för. Nu får jag bara hoppas på att allt är som det ska i min kropp.

(Jag kom att tänka väldigt mycket på våran slutproduktion, Solens Barn, det var en rysk författare som skrivit den)

Nu ska jag gå hem till mig, klockan är 02:53, men jag kan inte somna om, lika bra att ta en lång promenad.

over und out.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Hanna! Så bra att jag hittade dig här! Tack för julkortet! Jag blev jätteförvånad och först kom jag faktiskt inte på vilken hanna jag känner men sen slog det mig MEN DET ÄR JU HANNA såklart! Jag blev väldigt glad. Tråkigt att höra att du har problem med magen och att läkare inte bryr sig, förutom den nya ryskan förstås :) Hoppas att du får träffa henne igen och hoppas att allt blir bra! Tack för kortet igen! Kramar

2008-01-17 @ 19:08:01
URL: http://sofiakpa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0