DPT, MJ, källartrapp, minusgrader, snö und polisen

Jag und my underbaraste Jessica<3 hade bestämt oss att göra sthlm och debaser i söndags.
Dirty Pretty Things skulle spela (Molotov Jive var förband).

tio minuter innan tåget åker in på stationen i sthlm så ringer Jessica och säger att hon inte kommer. wtf?! lix. Annledningen att hon inte kunde komma var en av dom hemskaste jag hört! :(
love, jag hoppas av hela mitt hjärta att det löser sig på allra bästa sätt!
På något underligt sett så blir det alltid en av oss som inte kan komma när vi ska till sthlm, hmm wierd...

hursomhelst, mötte upp ElinBaby<3 och vi gjorde upp lite affärer och snackade massa mys och hade hur trevligt som helst den korta stunden vi sågs<3


Dirty Pretty Things spelning, var en av dom absolut, allra bästa och underbaraste konserter jag någonsin varit på!!!
och ändå har jag varit på mer än 200.
Och Carl sjöng libertines låtar oxå!<3<3
jag grät en liten stund där faktiskt.

Sen blev det tequila drickande och dans med Johan, osckar och ny vänn till morgontimmarna.
det är alltid lika kul att träffa dom! :)


Hade ringt erica tidigare på dagen,
för jag skulle sova hos henne,
så när dom stängde så ringde jag till henne,
ingen svarade på en timme, men jag åkte till våberg ändå,
och ringde femhundra år där oxå, inget svar.

det snöade, regnade, blåste fett mkt och var svinkallt.
och jag visste inte vart jag var, gick ner och satte mig i en källartrapp för att inte frysa helt ihjäl.
efter typ en halvtimme, med blåa läppar och isbitar till fötter, så stod jag inte ut längre,
ringde polisen, grät som en femåring och sa att jag inte visste vart i vårberg jag var, för alla husen såg lika ut.
så det kom en bil, med två snygga uniformsklädda manliga poliser,
som snällt stjutsade mig till tågstationen.
ibland är polisen snäll.

det nog absolut bästa efter att man gått ute och halft frysit ihjäl efter en konsert, är varmchoklad på pressbyrån.
verkligen, brukar inte dricka choklad, men mm, så gott det är.


Förutom att erica inte svarade, och för mkt tequila, så var det
en helt nice kväll, med trevligt sällskap och underbar musik.

över och ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0