nytt jobb och annat

ibland så gör man saker som man ite vill eller menar att det ska hända, ibland skämtar man och det blir bättre eller bäst, oc ibland blir allt bajsfuckinglök fel. det sistnämnda har hänt lite då och då ett par veckor nu. två blåögon, typ 17 stygn, feber och bråk med herr polisen. som sagt, ibland gör man saker man inte menar. det suger mer än allt lökigt gånger 50 plus lite till.

en väldigt mycket bra och bättre grej som styrts upp är lindas<3 och min syatelje-designer-verkstad. typ :) linda kom övr på middag och hade med sig ett antal kassar med kläde dom skulle slänga/g bort. jag hittade minst hälften av kläderna som jag ville behålla och/elle fixa om/sy om osv. så vi tog fram symaskiner, nålar och dom vassaste saxarna vi hittade och satte igen. det var fett najs och kläderna blev mer än bättre och bäst snyggast. en lång rutig kjol blev en väska och en skoluniforms-snygg-kortkort kjol (me like). en annan lång kjol blev en tubtoppsformad klänning. mm, mm. jag som var orolig över att inte ha kläder till hamburg, berlin och amsterdam, fick helt plötsligt en ny garderob. vi kommer äga gatorna i germany und hollan. hets bäst, eller vad?

En väldigt bäst sak är att jag fått ett asnajs jobb!! :D:D på wasabryggeriet, på cafét. fan vad najs att få lära sig göra chailatte och allt annat gott.

så massa jobb väntar på ett ställe där jag kommer trivas asbra, det gör jag ju redan på mitt andra jobb, men två är bättre än ett. (tre eller är ett bra antal i ett annat samanhang, vilket får man räkna ut själv, men jag kan ge en ledtråd; juldagen eller dom andra ggr. )

jag måste styra packnings lista till nästa vecka och massa mer.


över und out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0