97 år sedan.



Idag är det 97 årsedan titanic sjönk.

jag som sagt har blivit helt besatt av titanic och allt runt henne,
har lånat massor av böcker och filmer om henne.
och idag är ju dagen det så ja, jag tände ljus och lyssnade på titanic musik.
mamma tyckte jag var töntig,
men vet ni hur många från sverige som överlevde, och inte överlevde,
och hur dom behandlade alla "ni-får-inte-gå-på-någon-livbåt".
helt sjukt alltihopa igentligen.

Det finns endast EN! person kvar som lever som överlevde titanic, den som blev näst sist räddad ur havet dom 96 år gammal år 2004.

Ni har väl sätt filmen?
dom har gjort den EXAKT! som riktiga titanic var.
Kaptenen i filmen är en kopia av den riktiga,
och han som skjuter sig, han fanns på riktigt och sköt sig också,
ALLT! i titanic filmen är sånt som hänt på riktigt på riktiga titanic,
förutom att dom tagit bort det värsta och hemskaste.

om ni inte läst böcker om titanic så fattar ni inte, jag orkar inte förklara allt, det skulle ta över 24 timmar för mig att berätta allt, och hur mycket dom har gjort samma som riktiga titanic.
jag vill bara säga att jag tar åt mig av allt detta,
min älskade syster har varit med om en båtolycka på en stor båt, en brand, mitt hus har brunnit ner, jag har blivit våldtagen i sverige och tyskland, jag tar åt mig av andras smärtor.

nu ska jag gå ut och röka en lucky och tända ett ljus i trädgården för alla dom tusen människor som misste livet.



över och ut. // HH





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0