mando, sjukhus osv.

I torsdags morse åkte jag ner mot Lund för att se första mando konserten av tre.
mitt tåg gick 04:52 och jag skulle vara framme vid tolv, så det blev ju en liten resa iaf. drygt.
jag bytte i sthlm, där satt jag bredvid en trevlig karl, jag tyckte han såg rätt snygg ut och han var rätt charmig, så jag började ragga på honom, det visade sig att han var 28 år, hade två barn och sambo sen typ hundra årsedan.
haha! vilken miss jag gjorde!

Agnes skulle komma efter mig så jag checkade in på närmsta vandrarhem, "vandrarhemmet vagnen" hette det.
det var ett vandrarhem i en sånn där gammal vagn, rummet var typ lika stort som toaletten här nere hos oss, vi kunde knappt stå i bredd. men vi hade iaf någonstans att sova. vi gick iväg på soundcheck och meet and greet efteråt med andra mandomänniskor, björn var snygg som vanligt. dom andra med såklart<3

Precis när vi skulle gå in för konserten några timmar senare så får jag ett annfall, epelepsi, så jag fick åka iväg till sjukhuset och sova där hela natten med massa slangar och kanyler överallt på mig.
morgonen efter kom agnes, hon sa att dom hade spelat gammla låtar oxå<3
först så sa läkaren att jag skulle stanna typ en vecka, så jag blev ju jätteledsen över det, skulle missa resten av konserten. så jag låg och tyckte synd om mig själv medans agnes åkte iväg till tåget.
men gud måste ha varit på min sida den morgonen, läkaren sa att jag kunde gå hem om två timmar (men jag smet iväg innan så jag skulle hinna med tåget).

I göteborg blev det stressigt, för att vi hade bara en halvtimme på oss till soundschecket och meet`n greet.
vi slängde oss in på toan, byte om på fem minuter, och sprang iväg till spårvagnen. naturligtvis satte vi oss på fel, och blev typ en timme sena, men som tur var, så var soundchecket två timmar sent, så vi hann.
jag sa till mats att jag kunde ha missat deras spelning, för jag låg på sjukhus, men smet.
Konserten var underbar<3 helt otroligt! dom kom upp på sceenen fem ggr! och gustaf spelade munspel och dom spelade gammla låtar. jag hittade en super snygg kille som jag raggade på sista delen av konserten. (kopia av en viss person, sånt gillar vi).
Innan åt vi sushi (som vanligt), och drack rödvin i solen. vi sprang in i Tiimo på ICA i gbg. ibland är världen liten
efter spelningen så sov vi hos agnes kusiner, jag sov på en matta ("men det är lungt, jag gillar att sova hårt, jag brukar ligga på golvet!")

Dagen efter, alltså lördag åkte vi mot sthlm, det skulle ta fem timmar! drygt. men jag sov hela resan, så det var rätt lungt. påväg till vandrarhemmet sprang vi in i Dan Ekborg, han hade fått jättegrått hår!
vi skulle igentligen ha sovit hos vänner till mig, men i sista sekunden så hittade dom på bortförklaringar att det inte gick. snällt. inte. även här blev det sushi och vin, soundshcket och meat `n great var jättebra! både björn, cj och mats frågade hur jag mådde idag (ryktet går). Jag fick en ny fransk kompis på vandrarhemmet efter spelningen , vi satt uppe jätte länge och pratade och drack vin, hon var trevlig. Spelningen var kanon<3 as always<3<3 jag sprang in i kerstin, jan, pär och pernilla och josef (och lillen). vi stod och snackade ett tag, josef har blivit jättestor, sjkut gullig är han, lika söt som föräldrarna :) vicke var oxå där ,han var snäll och skrev ett gulligt medelande till elin som jag ska skicka henne :)

på söndagen var det dax att säga hejdå till agnes, lika ledsamt som alltid :(
tack för en helt underbar helg baby<3<3<3<3
du och mando, kan inte bli bättre<3<3

sen söndag kväll, hela måndagen och tisdag förmiddag vill jag helst glömma, har redan försökt att förtränga dom.
kom hem tisdag eftermiddag, tog en lång dusch, och sen åkte jag och mamma hem till min syster och hennes Hans och gratulerade henne på sin 23 årsdag. det var mycket trevligt.

Nej, jag är fort. sjukt trött och får skakningar, så ska nog gå och lägga mig.
har faktiskt längtat efter min säng.
min kamera suger fett mycket, så jag har typ inte fått någon bild från turneén, men dagarna finns i mitt minne, det räcker.

over and out.//HH

Kommentarer
Postat av: soldansbarn

timo som i timo räisänen? det var inte möjligtvis å ica focus? :P

2009-04-29 @ 16:38:02
URL: http://soldansbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0