14:19

Jag har alltid trott att ordningsvakter, sånna där töntiga typer med gula skjortor,
som tror att dom är som poliser, att dom måste typ ha gjort någonslags utbildning,
eller gått någon kurs, eller nått sånt. men så är det ju inte.
I lördags, när jag väntade på att sober inflows skulle styra upp lite stuff efter deras spelning,
så gick jag in i öltältet och frågade efter ett glas vatten. så stod det en ordningsvakt där och åt.
och jag börjar fråga honom om han varit vakt länge, måste man vara helt frisk? vad är det för utbildning, osv.
han bara skrattar åt mig och säger att hans kompis ringde och sa att han behövde en till som skulle vara vakt;
"och jagh ar ju alltid velat ha en sånn här bricka som det står vakt på, så jag ställde upp."
det lät som om han var åtta år och precis hade fått en glass som han tjata till sig jättelänge.
Nej jag har aldrig gillat dom där vakterna med gula skjortor, nog att själva brickan dom har är snygg,
men då vill jag nog hellre ha riktiga grejer och riktig utbildning.
jag SKA! bli någon sorts polis! ska ska ska! den kvinnliga gunvald :)

Jag hade på mig mina gulochsvartrandiga strumpbyxor,
jag blev kallad humlan eller den överviktiga getingen. vet inte om det var menat som skämt eller ej, men kul var det inte.

nu ska jag hänga upp tvätt.
över och ut.//HH.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0