bilstopp och -27grader

Kära Ninan är hemkommen nu under bytet av åren, så vi bestämde att vi skulle åka hem till Jenny och Hans och kolla senaste Harry Potter filmen på deras bioduk. (by the way, Daniel kommer slänga kläderna ett antal ggr i nästkommande film). jag sov över tio timmar i natt, men var såsjukt trött när jag vaknade ändå. fattar inte, jag ställde mig i duschen och lät kallvatten rinna på mig. (då brukar man bli pigg). sen efter jag gjort mig iordning så gjorde jag te, och la i 4 tepåsar av mitt älskade nyponte. såklart så somnade jag på soffan, både mamma, jenny och nina hann ringa och jag hörde inget, och så plingar det på dörren, då hade det gått två timmar och det var Ninan som stod och väntade. När vi stod vid rödljusen vid coop och shellmaken mot säter så POFF! lägger bilen av. Nina blir jätte stressade och värsta nervös, men jag håller mig helt lung (kanske beror på att om man varit med om många grejer, så "lär" man sig hur man ska hantera situationer). hursomhelst, en snäll ung tjej stannade och hjälpte Ninan att putta bilen till sidan medans jag styrde, sen satte jag upp varningstriangel mendan ninan rang sin pappa. det var ju så jävla kallt ute, så det var därför bilen la av, och ninan och jag gick in på shell macken och köpte kaffe och varm choklad. ja var värsta faschinerad(stava?!) av att det stod SEVEN ELEVEN. jag trodde det bara fanns i sthlm. Ninans mamma och pappa kommer, och pappan lyckas få igång bilen, efter vi bokserat den till macken, men vi kommer inte klara färden bort till säter, så Ninan kör hem mig och åker hem till sig sen. Det var ju väldans synd att vi inte kunde ses alla tre, men vi skyller på gud och jesus. Ninan och jag fich ju iaf vara med om ett litet äventyr :)
Jag var så sjukt trött när jag kom hem, så jag somnade direkt. sen vaknade jag ett par timmar senare av att mamma knackar på min dörr och säger att hon lagat mat, jag känner matluckten välla in, då känner jag oxå hur hungrig jag är. har inte ätit på länge, vill det inte heller.


choklad, kaffe och fralla med ost. mums!


Ninan hade ju inte världens bästa skor för -27 grader



Kommentarer
Postat av: Syster

Ni ser ju glada ut i alla fall :) PUSS!

2010-01-02 @ 20:16:41
URL: http://jennyfilipsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0