egen sallad

Efter att mamma slutat idag så åkte hon och hämtade farmor och så åkte vi upp till kvarnsvedens centrum,
och så handlade vi nya vinter skor/kängor till farmor.
dom hade någon slags av "julmarknad" där,
det var några stånd med lite olika grejer, och dom bjöd på glögg och pepparkaka i affärena,
och så var det en sån där ostvagn eller vad det heter, farmor ville köpa ost där,
så vi gick dit och hon i vagnen bara till mej;
"nej åh så fin du är! helt läckert hår du har oxå! är det barnbarnet?åh så söt du är!! du kommer få många julklappar av tomten! åh vad söt du är!" och så fick vi osten lite billigare. :)
jag blev jätteglad när hon sa så. det var så roligt och trevligt att få höra.
och sen när vi skulle gå så sa hon till farmor och mamma; "nu är ni rädda om henne, hon är så himmla fin!"
det gjorde min dag. sen var vi och handlade inne på kvarnen.
jag tyckte salladen som jenny köpte var så himla god,
så jag och mamma bestämde oss för att göra egen mozarella sallad idag.
medan mamma stjutsade hem farmor så gjorde jag iordning salladen.
jag la och gjorde iordning den i varsinn av "plastskålarna" som den köpta salladen legat i.
sen somnade jag på soffan, och när mamma kom hem så var hennes första tanke;
"men har hanna varit ute och handlat sallad? vi skulle ju göra själv."
hon trodde det var "köpesallad" och hon sa minst fem ggr att det var SUPERGOTT och mkt godare än köpta :)
det var oxå trevligt och kul att höra.
jag sitter med mina jobbansökningar som jag tänker skicka ut imorgon. eller ja, gå och dela ut.
mamma ska bada, och jag ska se till så att hon kommer i och ur karet ordentligt, utan att ramla.
hon har fort. väldigt ont.


min fina mozarellasallad :)


och så gjorde jag egen dressing i "dressingsburkarna."


calle har fått en julgransslinga. josefin ska få glitter.
och så ska dom få en egen gran med paket och tomtar :)

överochut// HH

Kommentarer
Postat av: Syster

Åhh vad fin sallad. Det ser jättemysigt ut på kortet! Vad du är duktig! Pussar och Kramar

2009-12-05 @ 12:52:15
URL: http://jennyfilipsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0