skiktröntgen

Idag var jag i Falun och gjorde en skiktröntgen.


Jag som har cellskräck fick nästintill panik när jag skulle åka in i den där grejen.
först säger läkaren/sköterskan att j måste ligga helt stilla,
så sätter hon över någon slags "hjälm" över huvudet, typ med stora hål i där strålningen eller vad det var som skulle "komma in". och så skulle jag få lyssna på musik sa hon, och så börjar dom köra in mej i hålet,
fy fan vad läskigt det var, jag blundade hela tiden och försökte tänka på någonting annat.
sen så hör jag bara en massa höga ljud och oväsen, ingen musik alls.
kände mig nästan som dom i  guantanamo fängelserna. var nästan påväg att kliva av och gå ut därifrån.
Sen efter hälften av tiden typ så kommer en sköterska in och säger att jag måste ligga helt stilla.
Jag hade tydligen rört lite på fötterna och tårna.


Igår var det översvämmning i Borlänge. det var värst vid typ ICA MAXI, så klart var mamma och jag där precis när det var som värst. Mamma var jättetrött efter jobbet och orkade inte köa i alla långa bilköer, så hon ginade på trottoarer och sånt. det kändes lite som att åka i en BECK film med gunvald.

Kommentarer
Postat av: Linda

Varför gjorde du en skiktrtg?

2009-07-09 @ 21:36:55
URL: http://frokenlejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0