kalas.

i tisdags så fikade jag med Johanna. Väldigt trevligt och mysigt! :)
Johanna har alltid så supersnyggt hår, och hon är alltid så supersnygg.

Igår var det midsommar. Farmor och Jenny kom på besök.
Lunch/middag och till efterrätt jordgubbar och kaffe. mums. tror jag drack fyra eller fem koppar kaffe.
Sen stjusade mamma mig och farmor till farmor i ornäs.
Sen gick jag, med mando i öronen en promenad ut till Kyna, och min gammla by.
Eller om jag ska vara noga så gick jag ut till storsund, där det väntades midsommar kalas,
dans runt midsommarstången och massa kul.

Jag hade gummistövlar, varm jacka, och halsduk på mig när jag gick för jag tyckte det var kallt,
men när jag var framme så kände jag mig som jag suttit och solat med pälsjacka och lovikamössa.
så jag tog en sväng förbi Ninans hus för att fråga om jag fick lämna lite grejer, byta om ochsådär.
Men ingen var hemma, så jag gick in i lekstugan och bytte om, och skrev en lapp som jag satte i dörren till huset.

Det var en riktigt kul kväll, träffade massa vänner jag inte sett på hundra år, och Elin var där<3
En del från Hbo var där och från gammla klassen. det var kul :)
det var en mkt trevlig tillställning, och jag pratade med en vänn till Cecilia, som har världens finaste ögon att han skulle hälsa henne. Det blev lite rörigt efter promenaden med Erik,
för både min jacka, halsduk och skor försvann, hoppas ingen snott sakerna,
får ringa linda imorgon, hursomhelst,
När Erik och jag kom tillbaka, så frös jag väldigt mkt, så då gick jag in i första bästa tält jag såg och drog en filt om mig, helt plötsligt, bokstavligttalat så flyger en stupfull tjej in och landar raklång över mig,
efter henne kommer några killar, och bara "Ja, vi vet inte vem hon är, eller var hon bor, men du kan väl ta hand om henne". Ett tag, så gick dom bara.
Hon låg och halvsov i mitt knä, jag passade på att sjunga en vaggvisa, haha.
sen helt plötsligt så reser hon sig upp och börjar prata med mig,
men det enda som kommer ut ur hennes munn är ett kaos av något sorts spårk som inte är uppfunnet än, typ blandning av massa olika. jag försökte få henne att ligga ner igen, men inte då, hon skulle promt ut och vinglar ut ur tältet.
jag orkade inte bry mig. jag vet inte hur mkt klockan blivit, men jag fryser som fan, och går, utan skor och jacka hem till nina och knackar på, känner mig som ett hemlöst barn när jag frågar om jag får sova där.
klart jag fick! :) dom blev så glada att se mig där.
Mamman bäddade ner mig i ninans säng, helt mysigt! jag somnade direkt.

Jag har fått lite blåmärken och ont i hela kroppen har jag efter kvällens alla bravader,
men det får jag nog säga att det var värt. nästa iaf. typ.
Jag tänker ta en dusch, har inte orkat duscha tidigare idag.
Jag har still en massa gräs i håret.

ÖVER OCH UT//HH

Kommentarer
Postat av: Carro F

Oj lät som du hade en inressant midsommar. Hoppas du hade kul iaf! kramar

2009-06-21 @ 20:02:31
Postat av: Sytster

Vilken tur att dom var hemma! Puss! <3

2009-06-22 @ 10:53:00
URL: http://jennyfilipsson.blogg.se/
Postat av: Jules

hello my love!!! how are you??

we talk about P&L every day now...i wish we could come!!! i wish i had holidays NOW! pete & carl are playing so maybe there will be a libertines reunion?

awwww

we'll come to stockholm when p&l is over. we don't know if we can go to Arvika, it's so far away...

wish we could camp in borlänge and hang out with you and your friends. Hannabola was so much fun last year! tell her that we miss her, too :)

KISSES to the best <3<3<3

Jullan

2009-06-24 @ 11:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0