storyn om resan hem från hamburg

Äntligen är jag hemma på riktigt. var ju iof. hemma halv ett på natten och jag fyllde 21.
När Jules följde mig till bussen som skulle ta alla till flygplatsen, så var vi en minut sena, men jag kom på. sen så ser jag två tjejer i min ålder komma springandes mot bussen, och chafförn var på väg att svänga ut, jag ropade högt att han skulle stanna och ta med tjejerna, och när dom kom på frågade dom om han tog kort men icke, och dom hade bara hälften så mkt som man skulle betala, så jag lutade mig fram och frågade var dom kom i från; sweden svarade dom. så jag hjälpte dom att betala och så satt vi och drog våra historier för varann. dom hade varit ute och tågluffat, och hade bara handbagage med sig, så dom hade klänningar och halsdukar runt halsen, massa strumpbyxor och tröjor på sig. jag hjälpte dom att ta en massa grejer i min väska för den var inte så tung. dom sa att jag kom som en räddande ängel, och jag fick dubbelt! så mkt pengar av dom, som dom fick låna på bussen. och inte nog med all stress, planet var verkligen proppfullt. när vi äntligen ar i sverige, så gick vi till toan och försökte löka av oss så mkt det gick, och sen tog vi varsinn shot jäger och bytte nummer osv. sen följde en av dom mig till bussen in till sthlm. när jag var framme i sthlm så gick jag ner på toa för att försöka fixa mitt hår, och jag frågade en tjej där om hon hade spray, för mitt var slut. och så började vi prata jätte mkt och så drog jag hela historien för henne oxå. hon tyckte sjukt synd om mig,"du måste börja tänka på dig själv, du bryr dig så mkt och är så snäll mot alla andra, utom dig själv." hon följde mig till tåget, och jag frågade tre glamrockare/snygga människor med snygga frisyrer och vagnen dom satt i var obokad. och så började vi prata en massa och än en gång drog jag min historia. jag satt och räknade ner till min födelsedag, och när klockan slog tolv sjöng dom för mig :)
Mamma mötte mig på stationen och jag började dra hela historien igen, men det fick jag inte, hon tyckte jag skull gå och lägga mig ocg sova. det gjorde jag oxå. jag somnade i min egna sköna säng med kläder och skor på.

Kommentarer
Postat av: Syster

Du är så himla social Hanna. Bara kunna gå fram och prata med människor. Jag beundrar dig! Puss!:)

2009-11-04 @ 12:50:18
URL: http://jennyfilipsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0