dagen idag som nästan blev som jag tänkt.

Denna dag blev inte alls som jag tänkt mig. blev lite sur över det.
trodde den skulle bli jättebra, men den blev bra.

när jag vaknat så börjar jag städa hela övervåningen.
dammsuger, torkar, dammar osv.
liksom renskurar kakel och allting.
sen går jag ner till badrummet nere och rengör det.
och dammsuger nedervåningen.

sen bakar jag bröd
(blev skitdåligt, jag är sämst på att baka bröd.)
så blev jag sur över det, och då tvättar jag en massa,
och så går jag ut med all kompost osv.

Sen när jag är nöjd med allt,
(När jag har städat vill jag att allt ska vara lika fint som i en IKEA katalog)
Så lägger jag undan bröden till mamma,
och jag går och duschar och gör iordning kaffe.

Sen när jag står och ska torka håret, så funderar jag om jag ska cykla in till stan, eller gå.
precis då kommer sis.
Hon hade tänkt fråga mig om jag skulle med in till stan. Perfekt lix.
så vi åker togheter till stan, och gör ärenden.
vi stod ganska länge inne på biblioteket och kollade i böcker med olika språk,
som tyska, franska, arabiska osv. och försökte läsa osv. det var rätt kul :) 
sen skulle hon iväg på träning. Jag hade mkt gärna velat följa med,
men tror inte att min kropp klarar det just nu.
Inte i detta skick, och som jag mår (det har blivit sämre).

Hursomhelst, så stannade jag kvar på stan, för att få träffa lite goa vänner<3<3
Medans jag väntade på dom så gick jag in på akademibokhandeln och kollade runt.
Blev helt fast i BDs bok dom släppt<3<3
sen gick jag och kollade på alla gratulationskort som finns där,
så var det en tant som stod bredvid mig,
och helt plötsligt så börjar hon skratta och säger att det är svårt att välja,
det är så roliga texter, verser osv.
och hon frågar om jag har något tips, eller om jag kan hjälpa henne att hitta bra kort.
det var lite kul. jag kanske ska söka jobb där :) hon blev nöjd iaf.

Sen efter alla möten gick jag hem. Det var väldigt varmt!!
När vi åkte in till stan så var det regn och kallt,
men när jag skulle hem så var det sol och 24 grader varmt!,
jag höll på att dö under min regnjacka,
och jag gick med 12 cm högklackat, så jag räknar det som dagen tränings pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0