pannkakor

idag, eller ja, nu har torsdagen gått över till fredag, men hursomhelst,
jag sov till typ ett, jimmy väckte mig.
jag trodde klockan var runt elva, men nej.

han sa att han skulle ut med alva, så han gick upp, (båda funderade över varför det var så tyst),
sen hör jag lite rassel uppeifrån, och på två sek. kommer alvan nerrusande i full fart,
och verkligen kastar sig i sängen, och kryper ihop hos mig.
sen kommer Jimmy ner och säger att hon har bitit sönder massa böcker.
jag bad till gud och björn dixgård att det inte skulle vara biblioteksböcker,
men så klar var det det. fyra stycken böcker, som mamma lånat.
shit, undrar hur mkt det blir.

sen så sa jimmy att hon hade fastnat, i en av "skåp-knopparna",
vet inte hur länge hon hade suttit fast,
men med tanken på att hon rusade ner till mig och kröp ihop, så kan det varit ett tag.
stackars min alva! men hon borde ha gnällt, eller skällt.
det gör hon alltid när det är något som är fel.
jaja, hon verkar må bra nu, ska strax ut med henne.

jag har flyttat hennes egen "sov-säng/plats",
för hon vill inte ligga på sin gammla plats. (jag förstår henne).
men nu verkar hon må bra <3

jag och jimmy åkte in till stan och skulle fika/luncha lite.
vi gick till biblioteket. det är verkligen billigt där,
om man jämför med alla andra cafén i stan.
det var mysigt, och trevligt (as always).

nej, shit, nu måste jag ut med alvan innan jag somnar,
är skit-trött.

över och ut // HH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0