pippi. igen.

Jag och mamma åt spenat soppa idag. det var riktigt gott!
vi äter typ jämnt soppa. vi handlade en del innan JAG (stolt!) gjorde soppan.
det blev en del. men jag hjälper mamma. det får bli så nu.

Nästa gång som jag ska på maskerad (om jag blir bjuden),
så tänker jag vara pippi! mamma kan sy till kläderna och jag fixa skorna.
alltså hon har ju fan stayups på sig! man tänker inte på det, men det har hon!
visste ni att dom som spelar pippi och annika, dom bråkade en hel del,
för hon som spelade annika var jättesur över att hon inte hade fått rollen som pippi.
och apan, herr nilsson, var inte så snäll och lugn som han ser ut i filmerna.
pippi(Ingrid Nilsson) var ganska rädd för honom, för han bet, kissade, klöste osv.
nej men, det hade faktiskt varit jättekul om man hade fått spela pippi :)

Jag funderar på om jag ska gå ut och röka.
Jag har inte rökt på länge (blir trött på dom som säger jag är rökare/beroende av det.)
Jag tar någon cigg ibland, när jag blir sugen på det.
det är väll ungefär som dom som dricker kaffe och måste ha det på morgonen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0