torsdag.

Idag så vaknade jag vid tre tiden på natten, och kunde omöjligt somna om,
så jag låg vaken tills dom öpnade på stan,
tog bussen in och skulle hämta mammas tidiga födelsedagspresent.
Gubben i fotoaffären bara ; "jag får byta ut ramen när det kommer nya, för det är ju ett lite hack här", och så visade han ett knappt synbart hack. jag kunde inte låta bli att skratta och säga; "du, det är ingen fara, det är inte direkt så att man går och synar ramen", han bara; "nej det är ju sant, det är ju bilden man tittar på!" han sa det med ett tonfall på rösten som om det var första gången han kom på det.

Och så handlade jag lite, sen var det en stund till bussen skulle gå, och jag kände mig jätte hungring, så jag gick in på esplanad för att ta en macka. alltså fan vad dyrt det var!!!! helt sjukt!! jag tog en smörgås, ett glas ed lingondricka och så slog jag till på en liten godbit oxå. gissa vad det blev? 109 kr!! så sjukt dyrt, så såg jag att en påtår kostade 12kr! nej, aldrig mera där.



så åkte jag hem, då var väl klockan runt tolv. Mina fötter var så svullna och varma och det stack obehagligt mkt i dom, dom blir så ibland och då brukar jag spola iskallt vatten över dom, nu gick jag ut barfota och ställde mig i snön ist. så kände jag hur trött jag var, så jag gick ner och la mig, och vaknade för någon timme sedan. jag gick upp till mamma för att säga godnatt, såg ut som hon hade gråtit, hon såg alldelles bland ut i ögonen, men  hon var glad för hon log hela tiden och sa att jag skulle gå in och kolla i vardagsrummet.
först fattade jag inte vad jag letade efter, och så såg jag, hon hade redan spikat upp fotot :)
så kom hon och kramade mig länge och sa att hon blev jätteglad, det sa hon flera ggr, och att bara hade varit tvungen att spika upp det! det kändes kul och bra att hon blev glad :)
sen tog jag mig en att av mammas god bröd hon bakat och ett glas bjölk, och nu sitter jag här.

Känner mig fort, så otroligt trött, kommer nog vakna väldigt tidigt imorgon.
men bättre det än sent.

Kommentarer
Postat av: Syster

Åhh, vad glad jag blir när ni är glada. Roligt att se tavlan sen :)

2010-02-12 @ 22:48:16
URL: http://jennyfilipsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0