bröd.

Nu vet jag inte vad som hänt uppe i köket! :/

Jag och mamma tänkte göra en löksoppa till middag, (låter äckligt,
men när vi var i frankrike för några årsedan så fick vi en så himla god soppa,
och det är en sådan vi ska göra nu.)
så jag ställde mig och började baka bröd.
mamma gör allt så jätte goda chiabatta-liknande bröd,
så jag tänkte göra likadana, men hittade inget recept i någon bok,
och inte på påsarna heller, och jag ville inte ringa och störa mamma.
(tänkte inte på internet). så jag improviserade (stava?) fram en deg,
har ju sett hur mamma gör, och jag vet att den ska jäsa länge för att det ska bli gott.
det blev riktigt fina och stora bröd jag fick ihop faktiskt :)

sen så ville jag provsmaka, det är ju supergott med nybakatbröd, precis uttaget ur ugnen,
det smakade väldigt bra. jag blev förvånad. sen ville jag rosta en,
tycker super mkt om rostat hemagjort gott bröd,
så precis när jag ska "starta" rosten, så säger det typ poff,
och hela köket släcks, och allt slutar funka.

efter en runda uppe och nere så konstaterar jag att inget lyse eller "maskin" fungerar,
förutom i vardagsrummet och i jennys och mammas rum,
nere fungerar inte lampan i tvättstugan och inte i badrummet uppe heller.
så jag börjar byta proppar osv, bytte två men inget hände.
så nu får det vara så här tills mamma kommer hem.

tänk om det är kyla som bestämt att slå till i vårat hus?
men det är ju inte alls kallt om man jämför hur det varit.

darin vilket tråkigt inlägg.
över und out/ HH

(appropå bilden i förra inlägget,
mina ben ser ut som stora feta uppsvullna korvar
fast det gör ju dom alltid.).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0