21:52

Idag har jag gjort en massa ärenden, som igentligen skulle varit klara för länge sedan.
men fick en del av pengarna idag (hoppas det inte var alla)
så jag har gjort massa ärenden osv;

först så betalade jag in mina räkningar och till min sis<3 (bra Hanna!)
jag hade tanke på att göra helt dumma, och fel grejer,
men jag klarade mig, så jag tycker att jag får känna mig duktig.

sen cyklade jag ner på stan och köpte linser (bra hanna!)

gick till snygga skomakaren, men han hade ledigt till nästa vecka, så jag får komma tillbaka då.

sen gick jag till äckel-arbetsförmedlingen och pratade. (bra ändå hanna, fast du inte gillar dom)

sen till biblioteket för att lämmna böcker och låna nya,
och så satt jag där en stund och läste dikter och poesi,
tyck det är töntigt, men jag känner mig ganska lugn av det,
och så lånade jag med en hel trave med böcker.

och så gick jag förbi systemet och köpte en tetra rose,
som jag ska ha till tisdag, och när älskade mando spelar :D

sen gick jag oxå förbi djuraffären och köpte hö, frö och spån till mina barn.
seriöst, jag släpade typ allt efter mig.
allt var så tungt.
trodde mamma och jag skulle dela på det,
men så blev det inte, så jag tog bussen hem,
kunde knappt gå med allt, så jag lätt bli att pröva cykla.

när jag kom hem så städade jag och gjorde fint hos mina barn.
jag såg verkligen hur glada dom blev.
åh, vad jag blev varm i kroppen bara att se det :)
och så gick jag ut och plockade gräs och maskrosblad till dom.
det såg nästan ut som dom log :)

brukar tänka på sånt där.
jag tror och VET! att djur är lika som oss, fast dom pratar inte på samma sätt.
kommer aldrig glömma luddes ögon när huset brann ner.
det är fast i mitt huvud,
likadant som lågorna som jag såg komma slickandes efter väggarna när jag var inne.

Kommentarer
Postat av: Nina

Marsvinen har tur som har fått en så snäll och omtänksam matte tycker jag. :)Klappa dem lite från mig också!

2010-07-23 @ 10:51:00
URL: http://nian.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0