lite mando resume(stava?)

Jag hade gått upp flera timmar innan tåget gick i fredags,
bara för att vara säker på att hinna med.
hade gjort iordning allt, skull bara förbi till systemet innan oxå.
tror ni inte att jag somnar och vaknar av att mamma ringer en timme innan;
M-du sov inte va?
H-va?! nej, jag var vaken!
flyger upp och slänger på mig kläderna och ska cykla iväg,.
det slutade med att jag cyklade 20 min innan tåget gick.
bytte både skor, kläder och frisyrer ett antal för många ggr.

tror jag slog rekord på att cykla in till stan,
springer till systemet, såklart så är det femhundra meter kö överallt.
kom precis ner på perongen när tåget rullar in.
var hur svettig som helst, och håret stod på ända.
sur som jag var, så okuperar jag toan typ 20 min för att göra om allt,
(och tar mig ett glas vin) för att jag tyckte jag var värld det.

jag sitter bredvid en snäll tant, som lånar mig massa tidningar att läsa,
hon kliver av vid arlanda. tåget skulle vara framme i sthlm 16:16,
det kom fram 19:20. det hände en olycka, så vi fick vänta.
Jag blev rastlös efter en timme, så jag vänder  bara mig om och frågar tjejen som sitter bakom mig om hon har lust att följa med ut och ta luft. åh, så trevlig hon var! :)
hon hade supersnygg frisyr oxå!

dom säger att man kan ta tåg till solna, sen därifrån buss, byta osv massa ggr, innan man kom till sthlm,
vi tar ett tåg till solna, sen är vi påväg till bussarna, då springer en tant ikapp oss, och säger att vi kan ta ett tåg/pendelltåg till sthlm, som skulle vara framme om typ 10 min. det var snällt.

tillslut kom vi fram, jag säger hejdå till den supertrevliga tjejen (lousie).
jag hittar på marcus, och vi skyndar till grönan. där möter vi lisan<3
sen fort in.

Konserten var helt jävla jätte bra!!!<3<3
och dom spelade massa gammla låtar oxå. sånt gillar vi.
Gustaf fick sitt kort.
mando<3
disskuterade baguetter med calle och agnes.
mando<3
jag "hittade" två nya glas till min samling.
Lisan<3
fritt fall och marcus var oxå en höjdare.(såklart)

vet inte riktigt när vi kom hem till marcus, men sent var det.
när vi är påväg till portinngången, så ramlar jag och skrubbar upp hela knäet,
marcus bara helt oberoende; "men, hanna va fan gjorde du så där för".
jag tyckte det var så komiskt på nått sätt,
efter ett tag när vi kommit in, så känner jag att det börjar bli typ varmt vid knät,
jag tittar ner, det har blivit en pöl av blod nedanför foten, och strumpyxorna har förvandlats från svart till mörkrött. marcus styrde snyggt plåser ^^

jag var helt säker på att tåget skulle gå klockan två dagen efter, såklart inte. det skulle vara framme i blge två.
så det blir till att boka om. när vi kommit till arlanda, så visar det sig att tåget kört på fel spår, så det måste backa tillbaka till centralen. kom hem ett antal par timmar sent. men gör inte så mkt, jag hade ju jättetrevligt sällskap på tåget :)

tack så otroligt jätte mkt lisan, marcus, mando för en jättekul kväll! lets do it again soon.
tack oxå till lousie som höll mig sällskap :)

bilder kommer senare.

ÖVEROCHUT/HH

Kommentarer
Postat av: Syster

Vad du råkar ut för saker jämt när du ska iväg på något. Tur att du hann i tid i alla fall och det inte var några hemska saker:) puss

2010-06-07 @ 23:10:06
URL: http://jennyfilipsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0