tre damer och en brud.

Igår morse kom Agneta hit.
en barndomskompis till mamma.
har alltid gillat henne, henne kan man verkligen skämta med,
och dra historier om både det ena och det andra ;)
Jag frågade henne hur mamma och hon lärde känna varandra,
och ville höra "storyn" från Paris av henne oxå ^^
och så berättade jag om Jessicas och min "story" från nederländerna ;D

Jag tog en sväng förbi stan och hämtade mammas skor hos snygga skomakaren,
samtidigt lämnade jag in en sko som han lagat förut, men som hade gått upp/sönder igen.
alltså han är ju så sjukt snygg så det är inte klokt!

när jag kom hem så plockade jag blommor till min krans.
mamma hade bjudit hit Marie oxå (jobbarkompis och min gamla förskollärare)
åh vad jag gillar henne! hon är så snäll, vi satt och pratade om en massa saker,
ett par månader efter jag fått min hjärnblödning förra året, så fick hon oxå en,
så vi satt och pratade om biifekter(stava?) skönt att höra att det inte var fel, utan att det var normalt,
som jag känt osv.

det var riktigt trevligt att sitta med tre damer och äta god mat som mamma lagat,
och dricka gott rosé. det var lagom mängd med damer, tre st är lagomt.
minns när mamma hade bjudit hem alla sina arbetskamrater, herregud! vad dryga dom blev,
skrek och skratta och hade sig, så mkt som dom lät gör inte ens jag när/om jag bjuder hem folk.
(det sa mamma oxå.)

hursomhelst. lite pix från gårdagen;

Jag fixar blommor till krans.


värdinnan.


Marie, Agneta, Mamma.


jag hoppade mellan damerna ett tag.


tror det är agneta eller marie som tagit kortet, för jag åt inte fisk iaf.


visst har mamma tjusig väska? :)
(det är ingen väska, det är en baginbox)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0