sådär lix.

har inte skrivit på år och dar, inte sen förra året (haha, där fick jag till det)
gör bara en liten snabb uppdatering från nyår, julen och lite sånt med bilder;


försökte julpynta lite i mitt rum.




lite julklapps stök och sånt.




fint paket från en fin vän

styrde upp en liten gran till mig. sne, som vanligt

och så klart att mina små barn skulle få en egen gran oxå.


Alva fick julrosett

granen.

kära sis kom förbi med sin Hans, och Farmor var oxå med.
fick inga bilder från det, men det här är iaf sis och jag.
kolla hennes ögon! visst är dom vackra!!

blev inga bilder på resten av sällskapet, men om någon vill se så gå in på min sis blogg.


mamma gjorde en jultårta, som såg ut som en julskinka.
hon är bäst på att göra tårtor!


och nu nyår.
var väl inget speciellt igentligen.
jag var hemma hos mamma och alva, sen senare kom jimmy.
hade gära velat åkt ut/gått på någon fest, men inget blev av. synd.


mamma styrde upp lite fina nyårsdrinkar, massa exotiska frukter,
champagne, och en liten smak av glass.

alva var med. hon var livrädd för raketerna.
först reagerade hon inte ens på dom,
men hom blev livrädd när vi gick ut. stackare.

jag frsöker trösta henne. (inte så lätt)
jag hade satt på mig mina nyårsskor, klänningen mamma sytt, och dom långa handskarna, ifall jag skulle bli bjuden på något. men nej.



mamma und ich förskte få till ett "skokort" till mammas arbetskamrat Marie.

vet inte vad jag ska skriva. just nu.

oöver och ut. // HH




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0