fredag, överaskning nr 2

Sis ringde mamma och frågade om hon kunde komma och hjälpa till att sätta upp en lampa i hennes nya lägenhet . Det var väl inget mamma hade tänkt sig att göra en fredagkväll, men hon sa ja i alla fall.

Sis sa att hon kunde laga någon mat och att hon kunde komma efter att hon slutat.

Sis åkte och hämtade farmor och åkte hem till hennes. Dom  började med maten; saltsill med löksås och kokt potatis. En av mammas favoriträtter. Lite senare kom Jag och Jimmy.

När mamma kom satt vi alla i vardagsrummet och väntade. Hon blev jätteöverraskad. Ingen har tidigare lyckats lura henne. Hon har jämt genomskådat allt. Den här gången lyckades det och hon sa flera gånger att hon inte hade någon aning. Hon blev jätteglad:)

Värsta kul att hon blev så glad, hon sa det flera ggr under kvällen^^

Sis hade gjort värsta goda såsen till mig, och till efterätt hade hon gjort en jättegod kola-choklad-kaka, med glass och bär till.

Farmor hjälper Jenny med Maten

vi sitter och väntar på mamma, alla var helt tysta, sen när hon kom så höll jag på visska tyst hela tiden och så slutade det med att det var jag som lät mest och gapskrattade högst. (som vanligt)

Sis gjorde värsta goda salladen oxå

efterrätt

mycket paket ska det vara :)

mamma gillar rosor väldigt mkt (som kanske syns), hälften av alla hennes presenter hade något slags rosmotiv.

sis fick lite inflyttningspresenter oxå :)

hennes favorit :)

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0