när ingen annan gör något....

idag gjorde jag en del ärenden på stan, och sen när jag var klar och skulle till bussen,
så ser jag att det ligger en man, eller ja, äldre än mig iaf, och sover på bänken i busskuren.
jag blev så förvånad över att folk bara gick förbi,
en del skrattade, en del kom och kollade busstider, sen ställde sig värsta långt från honom.
jag störde mig jättemkt på det,
men jag vågade inte gå fram och försöka få upp honom, eller något sådant,
så jag ringde polisen och sa att det låg en avsvimmad/somnad/jätteberusad man i busskuren,
och frågade om dom kanske kunde komma och kolla, det gjorde dom.
han verkade vara kraftigt berusad, för han såg inte ens att det var poliser som pratade med honom,
ja, så han fick åka och sova på polisstationen.

stör mig fort. på att ingen gjorde/hade gjort något,
en del gick fram och kollade på honom,
sen gick därifrån, värsta stört!!
sen när polisen kom, då minnsan kom det massa folk som bara stod och glode (som när vårat hus brann ner och jag stod på taket och skrek efter hjälp).

fattar inte varför folk tycker det är kul att kolla på trashedier(stava?!), / hemska saker som händer.

när ingen annan gör något....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0