ombyggnad.

Igår morse vaknade jag av en rejäl smäll.
jag har blivit dumt bortskämt att få sova till 11 på dagarna,
så jag blev rätt rejält sur när smällar, motorsågsljud, "hammar-hugg" osv, fick mig att vakna vid halv åtta.

snickaren som ska hjälpa oss, eller ja mamma, att fixa hennes kök hade kommit.
jag visste ju att han skulle komma, men inte så tidigt.

jag lyckades somna om, med öronproppar. (det är sjukt lyhört här),
sen vaknar jag av att någon står och vrålar hallå utanför min dörr,
och jag yrvaket svarar ja, så är det snickaren som ska fråga en grej,
så jag flyger bokstavligttalat(stava?!) upp ur sängen,
kommer ut i korsett och trosor (jag brukar sova i korsett, den håller in magen),
så var det bara en simpel fråga han lika gärna hade kunnat ställa genom dörren,
eller ringt mamma. lät nästan som han visste svaret.

jag lyckas somna om ganska många timmar.
sen vaknar jag till av en annan röst som står och vrålar vid proppskåpet(utanför mitt rum),
upp till den andra, då gav jag upp att vara hemma, jag åkte in till stan.

gjorde en del ärenden, jag gick in till CACO(godis affären) och pratade med dom lite,
blev värsta glad när jag såg att hon hade på örhängena som jag gjort,
hon sa att hon har dom ofta. tur att hon gillade dom :)
vi började prata om hösten, och att det blir så kallt,
men jag sa;

-jag gillar hösten, det är fint med alla löv och så, sen fyller jag år oxå.
--nej men gör du! har du redan gjort det?
-nej, på måndag.
--jaha :) vad fyller du? 17 eller 18??
-nej, 23.
--vaa?! är du så gammal! du ser ju så liten och tunn ut.
-nej, det gör jag inte!! jag är värsta stor och fet!!
--HANNA, det är du inte.

jag fick deras adress så jag kan skriva brev/skicka kort till dom.

sen ringde jag Jimmy så vi sågs en stund, sen kom han hem till mig senare,
nu funkar min skivspelare iaf! :)

över och ut// Hannan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0