svamp.

mamma och hennes vänn Marie,
hade tagit en sista tur ute i skogen för att plocka svamp.
mamma tyckte inte dom fått ihop så mkt,
men om man räknar ihop all svamp, mamma, sis och marie plockat,
så är det säkert typ 50 kg.

eftersom mamma inte är hemma just nu,
så bad hon mig ränsa(stava?!) sista "skörden".
Jag gillar inte att plocka bär, svamp och allt vad man kan,
men jag har aldrig ränsat svamp, jag måste erkänna,
det var riktigt roligt, kanske inte roligt,
men rogivande eller vad man ska säga,
jag satt och lyssnade på filmmusik medan jag ränsade.
hoppas mamma blir nöjd.






Kommentarer
Postat av: Syster

Mysigt att rensa å vad duktig du är! :)

2011-10-10 @ 09:59:28
URL: http://jennyfilipsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0