stuff

gick ensam på stan igår, (tycker det är rätt skönt, dessutom vill ingen träffa mig).
Jag har alltid (enda sen jag var liten) velat ha en "pippi" tröja.
en sån lång hon har.
mamma stickade en alldeles egen till big för ett par årsedan. som bara jag hade/har.

och nu ser man att jättemånga på san man möter har sånna "köp-stickade" tröjor.
men jag hade min FÖRST!! och den är hemmastickad av min duktiga mamma!
Jag gick och kollade vad dom där "köp-tröjorna" kostade, 1200kr. helt sjukt!!

men så igår, när jag gick förbi en av dom affärerna som säljer sånna tröjor,
så såg jag att dom fått in nya. jag gick in och tänkte kolla om priset var detsamma,
men så såg jag att det var som en kofta, och den kostade 299 kr. jag slog till va fan,
men jag ger mig inte, mamma gjorde min tröja först! och jag hade den långt innan alla andra!
snart kommer "modet försvinna", men jag är inte den som följer mode.
det vet jag, och det minns jag sen jag blev retad för min klädstil.


den jag köpte,


köpte oxå den här. vet inte vad den heter, men den är typ som en sån där överdrags"kappa",
som ronja har, fast hennes är röd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0