tredje, eller fjärde gången?..

under åren jag traskat runt på blges "underbara gator!, med både bussar, centrumgrill och konsum" (ironisk), så lägger man ju märket till människor som ofta "rör sig/ vistas(stava?!)" i centrum.

vet att när jag bodde vid hummleparken, då när jag gick teater, så brukade det ofta bli att jag stannade till vid en ATG-kiosk, som låg på samma gata som esplanad, (men nu har dom flyttat till kupolen), hursomhelst, jag köpte en tidning, eller en kaffe, eller ett paket lucky. från början så fick jag visa legg, men tillslut så när jag kom innanför dörrarna så hade personen i kassan redan plockat fram det jag skulle köpa, och att jag inte behövde visa legg.

vet att då kom jag ihåg en tant som gick med rullator, utanför vid konsum, där jag gick på bussen.
tänkte inte så mkt mera, dvs. ingenting på det, efter jag flyttat.

men så för, ja, vad kan det bli nu? ett år?, ett halv årsen? jag och jimmy var inne på konsum, och när vi står och precis ska betala så ramlar tanten bakom oss ihop på golvet.
alla bara står och glor. (precis som under branden), men jag och jimmy typ kastar ifrån oss våra varor och hjälper henne. jimmy springer in och hämtar vatten, jag iprincip har henne liggandes i mitt knä, och en av kassörskorna ringer ambulansen. vi sitter där hos henne, tills ambulansen kommer och hon får åka till lassarettet.


en dag, långt efter detta, så var jag in på konsum, för värma mig, och så kommer det en tant fram till mig, och frågar vad en viss vara finns. tyckte jag kände igen henne, men sen senare på eftermiddagen, så möter jag henne igen. och hon hälsar värsta snällt och trevligt.
tror nästan hon hann berätta sin halva uppväxt, från krigsbarn, från finland, till....osv...osv..

Kommentarer
Postat av: K.Tångfelt

Den underbara "Skit i andra, och sköt dig själv" attityden i effekt :S

2012-03-16 @ 19:57:01
URL: http://anirev.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0