varför..?

Vet inte varför jag jämt ska låna hemska böcker, och titta på hemska filmer, som är verklighetsbaserade, fast det kanske är just därför jag gör det, för det hänt. Har läst två böcker nu, en om förintelsen, och tittar just nu på en dokumentär, överlevnaden, ss soldster, vittnen, berättar. Bara nu gråter jag, och får "-ont-i-magen- dåligt- samvete", eller hur jag ska förklara det. Hur kommer jag reagerade när vi åker dit och ser dödslägret, auschwitz på riktigt. Men det är nått man måste se. Appropå helt andra saker, den andra boken jag läser, handlar om epilepsi, om jag levt för 100 år sedan, hade jag ansetts som brottsling, och sjukt störd person, som måste låsas in på mentalsjukhus. Bära tvångströja, jag känner mig iof som en idiot, ingen fattar hur jobbigt det är med anfallen och kramperna, och hur lång tid det tar, innan man "repar" sig efter ett anfall, kan ta flera timmar, dar. Jag hatar detta helvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0