blött och tungt

 
Jag var på väg cyklandes mot norra backa, det var fint väder,
men när jag väl kommit en bit, så öste regnet ner
2 tim. Senare var det uppehåll,
då hade jag hunnit med kupolen, coop, ikea och ÖB. 
Ser att himlen börjar mörkna igen, så försöker cykla så fort jag kan,
men tror jag hade minst 10 kg. På ryggen,
15 i cykelkorgen, och 5 på varje cykelhandtag,
så klart börjar det ösa ner,
och mitt i allt, så ringer en person från,
AIG, och ska prata, så jag står där i ösregnet,
med hundrafemtio kg på mig,  och ska försöka lyssna vad han i andra luren säger.
det var svårt, men tror jag lyckades.
Kanske inte ser så mkt, och tungt ut, men det var det!,
dubbelt så tungt när det hade ösregnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0