20:53

Idag kom SiS förbi lite snabbt, med lussebullar och en första advents present :) hon hjälpte mig oxå att styra en del av min "häng-ljusstake" (vad konstigt det lät) som jag ska ha i ett av mina fönster. Tänker inte styra upp julsaker, fören det blivit december. vi bestämde att vi skulle tända ljus efter jag varit på biblioteket och SiS på jobbintervju. Hon har sån tur, får jobb hela tiden. Jag kom typ 3 min försenat till biblioteket, så jag satte mig utanför "sagogrottan" och väntade tills det var Slut, hon som håller i det hade typ glömt att jag skulle komma och läsa. Jag frågade om hon kunde läsa min saga nästa gång. Hon läste igenom den lite snabbt, och tyckte den var jättebra, och skulle passa fint, men hon ville/tyckte att jag ska läsa. Är redan nervös. Men va Fan, det är ju ungar som lyssnar, men bara dom inte är odrägliga. Har inget namn på sagan än, men som mamma sa, när jag läste den och hon frågade vad gumman hette, så sa jag att hon inte hade nått namn; "nej, några hemligheter ska en saga ha." Det såg väldigt fint ut på kyrkogårdarna, när ljus var tända, och det var frost/is/snö på stenarna, och ljungen. nej, nu ska jag läsa i boken jag lånade, den är värsta hemsk. Och sann. Om förintelsen och auschwitz, överlevnaden s hemska minnen, och hemska minnen. Över und ut.
advents present från SiS ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0