Det här med "storm-namn". Bla.

Verkar som det dragit in en någorlunda jobbig snöstorm över dalarna. Iaf i blge, storm, och storm, men ett sjukt jobbigt, blåsigt, hårt snöoväder iaf. Tror vi blev nästan 3 eller 4 timmar sena i planeringen. Tur att vi hade bil idag, även om vi blev hundra år sena, så hann vi med allt vi skulle. Tror jag. Jag iaf. Och jag har hunnit slänga ut gran, och jag har oxå planterat om farmors physali-planta. Tror det är tredje eller fjärde gången jag gör det, och hon hade ju oxå gjort det ett antal ggr, när hon hade den. Undrar hur gammal den är?... och sen så det här med storm namn. Stormen Gudrun, hur fick den sitt namn? Jag vet knappt någonting om alla "naturliga naturkatastrofer/händelser osv, som händer och hänt, men dom får ju alltid ett namn, men hur får "saken"/"händelsen" just det namnet,?, är det dagens namnsdagsnamn, eller hittar man bara på ett, eller drar man "lott", eller hur går det till? hursomhelst, har sjukt ont i halsen, huvudet och tungan är svullen, och mitt blåmärke har börjat blivit grönlila, och jag är tjock, har Blivit vet, hel fet, ser utom en svullen kokt falukorv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0