PL ändå. <3

har varit sjuk i över en vecka nu, sjukt drygt, haha. nej inte alls. kan knappt andas, och jag hatar att sitta o snora och snyta mig, när andra är i närheten. det är så himla äckligt när andra gör det o man sitter i närheten, så tycker det är ännu äckligare att göra det själv, folk runt mig tänker säkert: "usch, äckligt" osv, osv. hatar speciellt mkt när andra "knorkar" (som sis och jag kallade det när vi var små), dvs. när folk drar in värsta snorloggan högt med näsan och sväljer det. så äckligt! Fick gå tidigare från MY förra lördagen, var så trött, och dom sa jag såg dålig ut, jag hade feber också. samma helg så var det ju PL. jag ville så gärna så Vic o Gus spela. fick veta värsta sent att dom skulle spela, men jag hade inte råd att betala nästan 1000 för se dom. men jag ville så! sis hjälpte mig iaf att ta redan på vilken tid, och scen, och vart dom skulle spela, så jag hade tänkt att stå utanför o lyssna iaf. hursomhelst, när jag cyklade hem från MY (kände mig halvt drogad pga. febern) så körde jag förbi stället dom skulle spela på, tänkte, "äh vafan, om jag svimmar utanför stängslet så finns det iaf någon vakt i närheten som kan hjälpa mig. Jag gick fram mot ingången och tänkte fråga dom som satt där vart scenen låg som dom skulle spela på.: -vart ligger scenen som Vic o Gus spelar på? --alldeles här bredvid, dom har precis börjat -nej, åh jag kommer missa dom!, vart kan jag gå närmast för att höra dom?!, dom är dom enda jag vill se!!! --ja, får se din biljett, så får du band o kommer in. -men jag har ingen biljett! :( snälla, kan jag inte få komma in? ni kan väl bara råka titta åt ett annat håll? --står du på gästlistan?, du vet att du står vid VIP ingången va? -........en, jag vet inte, kanske...., jag brukar det på konserter iaf..... --vad heter du? -Hanna Filipsson. --........nej, du står inte med...., men vänta, få se legg och säg ditt personnummer. jag sa mitt nr, visade legg, han skrev nått på listan, strök under som godkänd, OCH jag fick två band, VIP o ARTIST. Helt sjukt, jag blev så glad!!! :D jag sprang bort till scenen, ställde mig längst fram i mitten och såg en helt underbart jävla fantastisk konsert med Gus Vic o dala Floda-spelmän !! helt sjukt bra <3<3<3<3 Sen när det var slut, så gick jag ut direkt, tydligen så hade en av "VIP-vakterna" följt efter, jag sade ju att dom var dom enda jag ville se, så han kollade väl att jag gick direkt ut. sen frågade jag om jag kunde få träffa dom efteråt, vakten sa att han pratat med Vic två ggr i mobil, och sagt att dom hade värsta bråttom därifrån, men dom sa att dom sett mig från scenen <3<3, och att vi hade träffats flera ggr förr, men att dom tyvärr inte hann träffas nu. jag blev värsta glad, bara att dom sa att dom sett mig från scen :) löjliga minnen o tankar för vissa, men för mig gjorde detta min dag <3<3<3<3 hade ett leende på läpparna resten av kvällen innan jag somnade., och vaknade senare av en ännu värre feber, hosta o förkylning, men va fan, det var det fan så ini helvete värt!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0