Lila och brandlarm

Idag på myrorna, innan vi skulle stänga, så märkte vi att det tjöt någonstans i byggnaden, det var inte hos oss, så det var antingen hos stadium, Willys eller skolhuset., Eller ute, för det lät ungefär som en lastbil som backar, det höll på ett tag, och vi fattade inte var det kom ifrån, men efter en stund såg vi bland alla knappar o apparater på väggen på lagret, att det var ett brandlarm, men vi märkte ingen rök, eller röklukt, eller liknande, vi trodde det var falsklarm, sen så hörde vi brandbilar, vi gick ut på baksidan, där stod Securitas, väktare och två brandbilar.
Jag kände den där äckliga, livrädda paniken sprida sig i kroppen, jag fick värsta svårt att andas., och såg hela Kyna-branden i revy framför mig......... ja, jag mår fort as, as hell när jag tänker på husbranden, som jag höll på att brinna inne i. Troligtvis var det ett falsklarm, eller att någon idiot tryckt igång det på ”skoj ”, det var hursomhelst inget allvar., vi kunde gå in igen efter en stund, och brandmännen åkte rätt snabbt efter.,så ingen skada skedd! (ja, förutom att vi blev som jag blev) Skit samma !, nu vill jag inte tänka mer på det,
Nått helt annat, jag styrde upp lilafärgat skyltning, med inslag av silver o grått 😁 innan vi stängde för helgen..
Fint va 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0