cykelolycka

För ett par dagar sen när jag slutat och skulle cykla hem, så upptäckte jag en lapp i cykelkorgen, det stod nått i stil med: "Hej, din cykel har blivit påkörd av bil md registrererings nummer *** *** med vänliga hälsningar ******* ********, räddningstjänsten Dala Mitt". jag trodde det var någon som skämtade, men sen när jag synande cykeln noga (det var ju redan mörkt ute) så säg jag att den var typ totalkvaddad. Jag fick tag på ägaren och det är klart med hur man styr upp allt med lagning, betalningar, försäkringsbolag osv. tror jag iaf, men en sak vet jag säkert, nya regler och föreskrifter och och nya uppkörnings gånger för folk med körkort, och uppdateringar med nya tillkomna lagar och regler vissa borde inte få ta körkort, och vissa som är åren till kommen borde ta om, eller inte sätta sig bakom ratten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0